سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله کاروگیت و مزایای آن

 

لوله کاروگیت چیست؟

لوله کاروگیت یک نوع  لوله ای است که برآمدگی های موازی در سطح آن وجود دارد. و دارای برجستگی ها و شیارهای قسمت بالایی است .

این لوله  به دلیل انعطاف پذیری خود شناخته شده  واز آهن، فولاد، پلی وینیل کلراید (PVC ) یا پلی اتیلن با چگالی بالا ساخته شده است.به جای یک ماده صاف مانند، از برجستگی ها و شیارهایی با شکاف ها یا سوراخ های کوچک در طول لوله تعبیه شده است.

 

لوله کاروگیت و اجرای خطوط فاضلاب شهری و روستایی

 

 

انواع  استفاده  از لوله های کاروگیت:

 لوله کاروگیت به طور گسترده ای در صنایع پتروشیمی، ابزار دقیق، هوافضا، شیمیایی، برق، سیمان، متالورژی و سایر صنایع استفاده می شوند. لوله های کاروگیت  ساخته شده از پلاستیک و مواد دیگر  در ساخت ابزار ماشین ، لوازم خانگی و غیره  استفاده می شود.

 

 

چرا لوله های کاروگیت برای لوله کشی آبها ترجیح داده می شوند؟

این لوله‌ها  ماهیتی انعطاف‌پذیرتر  نسبت به سایر لوله ها دارند،همچنین می‌توانند کارکرد طولانی‌تری داشته باشند و بدون نیاز به اتصالات زانویی اضافی و چسب مورد نیاز لوله‌های پی وی سی، خم شوند. بنابراین، نصاب ها مجبور نیستند محدود به استفاده از زوایای 45 یا 90 درجه باشند، در ضمن نسبت به سایر لوله ها هزینه مناسبی دارند.

این لوله‌ها که طبیعتاً خود تمیز شونده هستند، برای جابجایی آب و زباله‌ها در داخل دیواره‌های تونل به برآمدگی‌ها  متکی هستند. برخلاف لوله پی وی سی  صاف، تلاطم ایجاد  کرده و جریان آب را راه می اندازند و اجازه نمی دهند که زباله ها لوله را مسدود کنند.

سوراخ‌های کوچک‌تر درون برآمدگی‌ها، زباله‌های بزرگ‌تر را از ورود به لوله باز می‌دارد و کمک میکند تا آب راحتر وارد لوله ها شود.

 

 

چگونگی نگهداری و نصب لوله های کاروگیت:

لوله های کاروگیت  به طور حرفه ای نصب می شوند  وبه اندازه کافی عمیق دفن می شوند تا از آسیب دیدن دیواره های نازک آنها جلوگیری شود. علاوه بر این، آنها را با سنگ شسته و یک لایه سیمان  می پوشانند تا از هر گونه آسیب در امان بمانند.

 

 

انواع اتصال در لوله های کاروگیت | پایگاه اطلاع رسانی رجا

موارد قابل استفاده لوله کاروگیت:

کاربرد زیرساخت -  سیستم آبیاری - خطوط فاضلاب و اتصالات مسکونی -  کاربردهای صنعتی - سیستم های زهکشی - تصفیه خانه ها - جاذبه در سیستم حمل و نقل آب استفاده می شود.

 

 

 ویژگی های لوله کاروگیت:

 لوله های کاروگیت به دلیل استحکام دنده بالا، مقاومت در برابر خوردگی ناشی از پلی اتیلن، آب بندی کامل، ترکیب آلی مقاوم در برابر سایش، سطح داخلی صاف، به راحتی قابل حمل و لوله هایی هستند که در مدت زمان کوتاهی گذاشته می شوند. 

 لوله کاروگیت  مقاومت عالی در برابر سایش و مواد شیمیایی دارند– به لطف طراحی بیرونی و دنده ها در برابر بار سنگین ، مقاوم هستند. لوله موج دار لوله ای با بالاترین مقاومت در برابر بار و حرکت زمین است. – لوله های کاروگیت سبک وزن بوده و به راحتی قابل حمل و نقل می باشند زیرا این ساختار بدون نیاز به تجهیزات و نیروی انسانی خاص قابل نصب می باشند. - لوله کاروگیت دارای روش چسبندگی آسان است، – لوله کاروگیت دارای آب بندی تا فشار 0.5 بار می باشدو تعمیر و نگهداری  از آن ساده و راحت است– سطوح داخلی را می توان در هر رنگی تولید کرد. 

زمین لوله کاروگیت برای حرکت حتی در برابر زلزله انعطاف پذیر است. آنها همچنین  برابر مواد خام شیمیایی مقاوم هستند لوله پلاستیکی کاروگیت  مقرون به صرفه است. حمل و نقل، نیروی کار و صرفه جویی در زمان و سال ها عمر طولانی و مفید نیز از دیگر مزایای آن می باشد.

 هزینه های لجستیک و حمل و نقل بسیار پایین  دارند، زیرا در مقایسه با لوله های بتنی، می توان مقادیر بیشتری از لوله های پلاستیکی موجدار را با استفاده از یک کامیون حمل کرد. حداقل آسیب در هنگام نگهداری و جابجایی لوله ها یکی دیگر از مشخصه های لوله کاروگیت میباشد. برای نصب آن به تجهیزات سنگین نیازی نیست. به راحتی در برابر نشست های طبیعی بدون ایجاد ترک یا نشتی مقاومت کنند. 

در مقایسه با لوله های پلاستیکی جداره جامد، مواد خام بسیار کمتری مصرف می شود. لوله های پلاستیکی در مقایسه با لوله های بتنی قابل اطمینان تر می باشد.

 

 

معایب لوله های کارو گیت:

صافی یا ناهمواری دیواره داخلی لوله ها بنابر مزیت هایی که دارند میتوانند معایبی نیز بهمراه داشته باشند.

 موج‌های لوله‌های موجدار زبری بسیار زیادی دارند. این امر باعث افزایش مقاومت در برابر جریان درون لوله ها و افزایش تلاطم جریان در لوله می شود. افزایش جریان زیاد به ویژه مایعات همراه با جامدات  می تواند منجر به افزایش سایش لوله ها شود.

گاهی اوقات، جریان فاضلاب در لوله ها یک جریان پیوسته ونا پیوسته است. همانطور که جریان   فروکش می کند، مایع فاضلاب و مواد جامد در شیار لوله های کاروگیت جمع می شوند. اگر لوله های   از فولاد ساخته شده باشند، احتمال خوردگی سریعتر لوله ها در این مکان ها افزایش می یابد، حتی در لوله های پلاستیک کاروگیت نیز با این مشکل مواجه میشویم.